احتمالا این مرحله اولیه میگرن است یا در برخی موارد بعد از میگرن، گردندرد یا درد ضربانی در پشت گردن احساس میشود. غالباً ، سردردهای مربوط به گردن با میگرن اشتباه گرفته می شوند ، اما تفاوت دارند. بنده هم آن را پذیرفتهام و غر نمیزنم اما همین حذفیات به برخی لحظهها و احساسهای موجود در فیلم لطمه زدهاست. برخی عوامل مثل نوسانات طبیعی هورمون ها( چرخه ی قاعدگی خانم ها و مصرف دارو های ضد بارداری) ،برخی غذا ها مثل شراب قرمز، مواد نگهدارنده نیتروژن دار، مونوسدیم گلوتامات که شیرین کننده ی مصنوعی است، شکلات، آبجو های الکلی، محصولات لبنی، استرس، خواب زیاد، محرک های قوی مثل نور زیاد و صدای بلند یا بوی شدید، فشار شدید محیطی و … درد این نوع سردرد اغلب ناتوان کننده است. درد سرو گردن برای همه نگران کننده و آزاردهنده است وافراد مبتلا به دنبال یافتن علت درد پشت سر و گردن هستند.باید در نظر داشت برای یافتن علت دقیق و قطعی درد قبل از هرکاری و در جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. سردرد شدیدی که باعث سفتی گردن می شود.

میگرن آیه می تواند باعث اضطراب یا ترس شود، اما در بیشتر موارد بی ضرر است. هنگامی که منشا این سردردها مشخص شود، با توجه به ناحیه درگیر از روش های مختلفی برای کنترل و درمان میگرن استفاده می شود. مشکلات بینایی که فقط یک چشم را درگیر می کند. برای تشخیص صحیح، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، زیرا درمان به موقع میتواند کمک کند که آسیب دائمی به چشم جلوگیری شود. هنگامی که احساس اضطراب می کنید، بدن شما پاسخ می دهد و برای مقابله با منبع نگرانی شما آماده می شود. با اضطراب طولانی مدت، بدن شما تمایل دارد در حالت افزایش هوشیاری باقی بماند. ماهیچههای چشم را شل میکند و روانی چشمها را افزایش میدهد (بهویژه اگر لنز تماسی وجود داشته باشد). این کار ممکن است باعث از بین بردن سردرد ، حالت تهوع یا دیگر علائمی که در فاز اورا رخ میدهد بشود . میگرن یک چیز نادر است که فقط قبل از شروع سردرد باعث درد و اختلالات بینایی یک چشم می شود. آنوریسم مغزی یکی دیگر از علل احتمالی درد در پشت چشم چپ است ، آنوریسم زمانی اتفاق می افتد که دیواره شریان یا رگ های خونی مغز ضعیف باشد در نتیجه ممکن است خونریزی یا سکته مغزی اتفاق بیافتد.چندبار سکته هموراژیک و خونریزی های سوباراونوئیدی باعث درد در پشت چشم چپ و سردرد می شود.

خلاصه داستان: در آپارتمانی در طبقه سوم رعنا مترجم زبان با دختر ۹ ساله اش زندگی می کند که اتفاقاتی می افتد و… سینما باید آدمسازی کند. لابد باید خودمان را دار بزنیم! باید یاد بگیریم بهجای تخیل درباره واقعیت، واقعیات را خوب نگاه کنیم. جزئیاتی که توجه به آنها خوب است اما در فیلم رها هستند و در فیلمنامه باید جمع میشدند. درمان میگرن با نوروفیدبک یک درمان بسیار موثر اما تدریجی است. دسته دیگری از داروها بهنام داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و روشهای مختلف کنترل بارداری که به ثابت نگه داشتن سطح هورمون کمک میکنند نیز در کاهش ناراحتی و طول میگرن قاعدگی موثر بودهاند. سایر روش های مفید و موثر برای کنترل سردرد میگرنی در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده است. همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام،اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید. علتی به طور قطع سبب بروز این اختلال نمی گردد اما دلایلی مانند التهاب در مغز ، تورم رگ های خونی و فشار بر اعصاب می تواند خطر بروز این بیماری را بیشتر کند.

این منتقد در واکنش به اعتراض برخی حاضران درباره رسانه بودن سینما و تأکید بر انتقال پیام بهعنوان یکی از کارکردهای رسانه پاسخ داد: بله سینما رسانه است اما رسانه خودش پیام است و طبیعتاً سینما هم خود پیام است، نه اینکه بخواهد درصدد انتقال پیام باشد. در این سینما از بیضایی گرفته تا برخی همین فیلمسازان فیلماولی این سالها لوس بار آمدهاند و طاقت یک محدودیت و اعمال ممیزی ساده را هم ندارد، فکر میکنند باید همه چیز برای فیلمسازی مهیا باشد. وی با تأکید بر اینکه هر نقدی سیاهنمایی نیست، تأکید کرد: نقد در یک فیلم میتواند خیلی تندتر از آنچه در میگرن شاهدش بودیم باشد اما باید بهدنبال زاویه نگاه برای طرح این انتقاد باشیم. گشتن بهدنبال پیام در فیلم رفتن دنبال نخود سیاه است! علاوه بر این ممکن است از دست رفتن آب بدن، سپری کردن زمان زیاد در هوای گرم بدون مصرف مایعات و یا استراحت در سایه، علت درد پیشانی باشند.

میگرن چشمی از این قضیه مستثنی نیست و دارای عوارضی است که شناخت آنها ضرری ندارد. شجاعیفرد در پاسخ به این بخش از نقد فراستی ضمن پذیرش کلیت بحث درباره برخی جزئیات در فیلم گفت: درباره عدم تأثیرگذاری این جزئیات بر شناخت کاراکترها با شما موافق نیستم؛ چراکه به زعم خودم همین جزئیات نشاندهنده دلایل خستگی و تنهایی این کاراکترهاست. وی در ادامه به کیفیت بازی بازیگران پرداخت و با انتقاد از آنها به کاراکتر اصلی فیلم با بازی هنگامه قاضیانی اشاره کرد و گفت: ما از این کاراکتر در طول فیلم هیچ نمیدانیم و جزئیاتی چون برخوردش با راننده تاکسی تا نوشتن خاطرات روزانهای که در سطح یک دختر دبیرستانی است و نه یک زن خانهدار و تحصیلکرده، هیچ کمکی به شناخت او نمیکند. در مهار درد میگرن حاد، داروهایی غیر استروئیدی مانند دیکلوفناک پتاسیم (نه سدیم)، ناپروکسن و کوتوپروفن به اندازه ارگوتامین یا سوماتریپتان موثرند. این منتقد سینمایی افزود: اگر فیلمهایی مانند "میگرن" را سیاهنما بدانیم در برابر فیلمی مانند "یک خانواده محترم" چه موضعی خواهیم گرفت؟ فراستی در ادامه با اشاره به برخی نمونههای ناموفق در زمینه تصویر کردن روزمرگی روی پرده سینما گفت: فیلم خانم شجاعیفرد از این منظر قطعاً از فیلمی مانند "به همین سادگی" خیلی بهتر است اما به تصویر درآوردن خستگی ناشی از روزمرگی آنقدر کار سختی است و آندر بلد بودن میخواهد که گاهی کارگردانی مانند برگمان هم ازپس آن برنیامده است.

وی افزود: گرایش دیگری که در برخی فیلمها وجود دارد تصویر کردن روزمرگی است که معتقدم فقط یک نفر در سینمای ایران این کار را بلد بود؛ سهراب شهید ثالث. در سینمای ایران متأسفانه غالب کارگردانان لوس متخصص مغز و اعصاب در تهران بارآمدهاند. وی در ادامه صحبتهایش تأکید کرد: راه نجات سینمای ما قصهگویی است. این منتقد سینمایی در واکنش به بخش دیگری از توضیحات شجاعیفرد درباره انتقال حس خستگی کاراکترها به مخاطبان فیلم تأکید کرد: فراموش نکنیم اگر من بخواهم فیلمی درباره دیوانهها بسازم قرار نیست مخاطبان را هم دیوانه کنم! فیلم سینمایی میگرن به کارگردانی مانلی شجاعی فر پس از پخش در سالن اصلی مرکز همایشهای برج میلاد به نمایش در آمد و پس از آن مورد نقد خبرنگاران قرار گرفت. وی با اشاره به یکی از سکانسهای مورد اشاره فراستی تأکید کرد: درباره سکانس راننده تاکسی، بنده هم با شما موافقم که مخاطب نمیتواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر فرصت بیشتری برای آمادهسازی فیلم برای اکران داشتم این سکانس را حذف میکردم. تمام این فرازوفرودها را در زندگی شخصی درک و لمس کردهام و به همین دلیل است که نمیخواهم به مخاطبم دروغ بگویم. علت اینکه چرا این اتفاق میافتد بهخوبی درک نشده است. وی افزود: آنچه در این فیلم میبینیم طبیعت اجتماع ماست و هر یک از ما بهعنوان اعضا این جامعه ممکن است در مقطعی و به واسطه یک اتفاق کوچک از این شرایط خسته شویم.